Najnowsze raporty na temat video marketingu nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości: video sprzedaje i jest lubiane.

Zdecydowana większość marketerów stosuje tego typu materiały w swoich działaniach i przyznaje, że znacznie pomagają im one w osiąganiu wymiernych celów biznesowych. Video oglądają wszyscy: statystyki nie tylko jednoznacznie wskazują że najmłodsze pokolenia nie wyobrażają sobie życia bez bycia online, ale również, że najstarsze pokolenia aktywnie korzystają z contentu filmowego online.

Kto używa video?

W 2019 roku 85%* marketerów przyznawało, że używa video do osiągania swoich celów biznesowych, w 2017 roku było to tylko 63% – widać więc, że w ciągu 2 lat liczba ta znacznie się zwiększyła. Co ciekawe, niemal połowa osób, które w zeszłym roku zaczęło wykorzystywać takie materiały przyznaje, że zrobiła to dlatego, że video pozwala im dużo łatwiej dotrzeć do grupy docelowej (48%), jego tworzenie jest prostsze i mniej czasochłonne niż kiedyś (47%) i stało się bardziej przystępne cenowo (46%).

Czy video sprzedaje?

Zdecydowana większość, ekspertów marketingu, którzy wykorzystywali video do tej pory, przyznaje, że video pomaga ich odbiorcom zrozumieć ich usługi czy produkty (95%), znacznie wzmacnia ruch na stronie www (87%) i generuje leady (83%). Prawie wszyscy, bo aż 89%, wskazują, że mają  dobre ROI produkcji i potwierdzają, że video sprzedaje.

Jak często oglądamy filmy?

Dane te potwierdzają odbiorcy: aż 96% przyznaje, że ogląda filmy by dowiedzieć się więcej o produkcie czy usłudze. 84% internautów dzięki takim materiałom przygotowywanym przez firmy dało się przekonać do zakupu, co ciekawe aż 74%  zdradza, że w ten sposób zostało skłonionych do zakupu oprogramowania lub pobrania aplikacji.

W 2019 roku użytkownicy spędzali aż 16h tygodniowo oglądając video online, 2 lata wcześniej cyfra ta była aż o połowę mniejsza.  86% deklaruje, że chętnie będzie oglądać więcej firmowych video, 36% z nich wskazuje, że preferują treści bardziej edukujące, tłumaczące zasady działania, a 14% woli demo produktowe.

Czy tylko młodzi oglądają?

Mogłoby się wydawać, że powyższe dane dotyczą tylko młodego pokolenia, tzw. Generacji Z (osoby urodzone po 1995 roku). Dla wszystkich jest już jasne, że pokolenie 25- 30 latków nie wyobraża sobie „bycia wylogowanym” – jak wskazują statystyki You Tube aż 93% z nich używa tego kanału aktywnie. Zaskoczenie pojawia się gdy spojrzymy na najstarsze pokolenia:  już 70% „Silversów” (osób pow. 50 roku życia) deklaruje aktywne korzystanie z tego medium, a wśród osób po 65 roku życia odsetek ten wynosi 38%!.

Podsumowanie

Żyjemy w czasach ogromnego szumu, nawału informacji i bodźców. W tym szumie zaczynamy coraz mniej widzieć, słyszeć i odczuwać. Dlatego przeciwwagą do bardzo mocnych trendów związanych z technologiami stoją trendy humanocentryczne: człowiek stara się zachować „siebie” w świecie który go otacza i staje się coraz bardziej wybredny jeśli chodzi o komunikaty, które do siebie dopuszcza. Dotyka go już nie tylko „ślepota reklamowa” czy „banerowa” ale też „ślepota contentowa”. Video jest idealnym sposobem by do takiego odbiorcy dotrzeć: w krótkim czasie możemy przekazać mu odpowiednie informacje a dodatkowo wzbudzić emocje i zaangażować. Zaryzykuję stwierdzenie, że chcąc docierać ze swoim komunikatem marketingowym i sprzedażowym do którejkolwiek grupy docelowej nie możesz sobie już pozwolić na nie używanie video.

A jak można wykorzystać je do promocji firmy pisałam na blogu tutaj

 

Dane na podstawie raportu: https://www.wyzowl.com/state-of-video-marketing-2020-report/

Skontaktuj się z nami

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur. Tortor pharetra lectus tellus egestas vulputate ipsum lacus id. Tellus aliquet vel nulla habitant enim elementum nunc dis. Sagittis mauris cursus nunc adipiscing arcu est ullamcorper. Donec donec vestibulum gravida dui nulla.