Najnowsze raporty na temat video marketingu nie pozostawiają najmniejszych wątpliwości: video sprzedaje i jest lubiane.
Zdecydowana większość marketerów stosuje tego typu materiały w swoich działaniach i przyznaje, że znacznie pomagają im one w osiąganiu wymiernych celów biznesowych. Video oglądają wszyscy: statystyki nie tylko jednoznacznie wskazują że najmłodsze pokolenia nie wyobrażają sobie życia bez bycia online, ale również, że najstarsze pokolenia aktywnie korzystają z contentu filmowego online.
Kto używa video?
W 2019 roku 85%* marketerów przyznawało, że używa video do osiągania swoich celów biznesowych, w 2017 roku było to tylko 63% – widać więc, że w ciągu 2 lat liczba ta znacznie się zwiększyła. Co ciekawe, niemal połowa osób, które w zeszłym roku zaczęło wykorzystywać takie materiały przyznaje, że zrobiła to dlatego, że video pozwala im dużo łatwiej dotrzeć do grupy docelowej (48%), jego tworzenie jest prostsze i mniej czasochłonne niż kiedyś (47%) i stało się bardziej przystępne cenowo (46%).
Czy video sprzedaje?
Zdecydowana większość, ekspertów marketingu, którzy wykorzystywali video do tej pory, przyznaje, że video pomaga ich odbiorcom zrozumieć ich usługi czy produkty (95%), znacznie wzmacnia ruch na stronie www (87%) i generuje leady (83%). Prawie wszyscy, bo aż 89%, wskazują, że mają dobre ROI produkcji i potwierdzają, że video sprzedaje.
Jak często oglądamy filmy?
Dane te potwierdzają odbiorcy: aż 96% przyznaje, że ogląda filmy by dowiedzieć się więcej o produkcie czy usłudze. 84% internautów dzięki takim materiałom przygotowywanym przez firmy dało się przekonać do zakupu, co ciekawe aż 74% zdradza, że w ten sposób zostało skłonionych do zakupu oprogramowania lub pobrania aplikacji.
W 2019 roku użytkownicy spędzali aż 16h tygodniowo oglądając video online, 2 lata wcześniej cyfra ta była aż o połowę mniejsza. 86% deklaruje, że chętnie będzie oglądać więcej firmowych video, 36% z nich wskazuje, że preferują treści bardziej edukujące, tłumaczące zasady działania, a 14% woli demo produktowe.
Czy tylko młodzi oglądają?
Mogłoby się wydawać, że powyższe dane dotyczą tylko młodego pokolenia, tzw. Generacji Z (osoby urodzone po 1995 roku). Dla wszystkich jest już jasne, że pokolenie 25- 30 latków nie wyobraża sobie „bycia wylogowanym” – jak wskazują statystyki You Tube aż 93% z nich używa tego kanału aktywnie. Zaskoczenie pojawia się gdy spojrzymy na najstarsze pokolenia: już 70% „Silversów” (osób pow. 50 roku życia) deklaruje aktywne korzystanie z tego medium, a wśród osób po 65 roku życia odsetek ten wynosi 38%!.
Podsumowanie
Żyjemy w czasach ogromnego szumu, nawału informacji i bodźców. W tym szumie zaczynamy coraz mniej widzieć, słyszeć i odczuwać. Dlatego przeciwwagą do bardzo mocnych trendów związanych z technologiami stoją trendy humanocentryczne: człowiek stara się zachować „siebie” w świecie który go otacza i staje się coraz bardziej wybredny jeśli chodzi o komunikaty, które do siebie dopuszcza. Dotyka go już nie tylko „ślepota reklamowa” czy „banerowa” ale też „ślepota contentowa”. Video jest idealnym sposobem by do takiego odbiorcy dotrzeć: w krótkim czasie możemy przekazać mu odpowiednie informacje a dodatkowo wzbudzić emocje i zaangażować. Zaryzykuję stwierdzenie, że chcąc docierać ze swoim komunikatem marketingowym i sprzedażowym do którejkolwiek grupy docelowej nie możesz sobie już pozwolić na nie używanie video.
A jak można wykorzystać je do promocji firmy pisałam na blogu tutaj
Dane na podstawie raportu: https://www.wyzowl.com/state-of-video-marketing-2020-report/